Polcolorit

Polcolorit

Polcolorit usprawnia procesy, wdrażając IFS APPLICATIONS™ 8

21 lipca 2015

Firma Polcolorit S.A. – producent płytek ceramicznych – wdrożyła system IFS Applications™ 8 w celu usprawnienia procesów biznesowych w obszarze produkcji, dystrybucji i finansów.
Polcolorit S.A. działa na polskim rynku materiałów budowlanych od ponad 30 lat. W zakładach produkcyjnych Polcolorit wytwarzane są wszelkiego rodzaju płytki: ścienne, podłogowe, gresowe, kuchenne, a także elementy dekoracyjne oraz listwy ceramiczne i płytki ręcznie malowane. Produkcja odbywa się w przestronnych, nowoczesnych halach fabrycznych wyposażonych w najnowsze, automatyczne linie technologiczne.

PORA NA UPGRADE
Polcolorit S.A. używa systemu IFS Applications™ już od kilkunastu lat. W 2013 roku zarząd firmy podjął decyzję o aktualizacji systemu do nowej wersji w celu dalszego usprawniania realizowanych procesów biznesowych.

„Nowoczesne systemy zarządcze oraz dostęp na bieżąco do pełnej informacji to podstawa sprawnego biznesu. Decydując się na wdrożenie nowej wersji systemu IFS Applications™, chcieliśmy w jeszcze większym zakresie zoptymalizować procesy biznesowe w naszej firmie oraz poprawić jakość i wydajność funkcjonowania wszystkich działów Polcolorit” – wyjaśnia Ireneusz Wolf, wiceprezes zarządu Polcolorit S.A.

Umowę na dostarczenie i wdrożenie w firmie Polcolorit systemu IFS Applications™ 8 podpisano we wrześniu 2013 r. z firmą Advanced Business Solutions Sp. z o.o., partnerem biznesowym IFS w Polsce.

„Przystępując do projektu aktualizacji systemu IFS Applications™, chcieliśmy przede wszystkim uprościć i usprawnić procesy realizowane w naszej firmie. Zależało nam na wprowadzeniu najnowszych technologii nie tylko w procesach zarządzania przedsiębiorstwem, ale także w obszarze obsługi klienta. Istotne też było dostosowanie infrastruktury informatycznej do bieżących wymagań i standardów” – wyjaśnia Zenon Kordyś, szef działu IT w firmie Polcolorit S.A. oraz kierownik wdrożenia IFS Applications™.

Zgodnie z metodyką IFS wdrożenie odbyło się w kilku fazach. W fazie wstępnej zdefiniowano cele i oczekiwania klienta. Następnym etapem była instalacja infrastruktury docelowej, systemu operacyjnego, serwera aplikacji i bazy danych. W fazie przygotowania rozwiązania konsultanci ABS przeprowadzili próbną migrację danych, a następnie dokonali weryfikacji technicznej i merytorycznej wyników. Kolejnym krokiem była instalacja interfejsów w środowisku testowym. Po zakończeniu fazy testów i szkoleń nastąpiło uruchomienie produkcyjne systemu IFS Applications™ 8.

SZYBKIE TEMPO WDROŻENIA
Aktualizacja systemu objęła główne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa: produkcję, zakupy, sprzedaż, gospodarkę magazynową (w tym magazyn wysokiego składowania), finanse, księgowość oraz obsługę kadr i płac. Ponadto wdrożono IFS WMS™ do zarządzania magazynem wyrobów gotowych. Wprowadzono system kodów kreskowych oraz bezprzewodowe terminale, za pomocą których zlecenia robocze są przekazywane personelowi magazynu.

„Wdrożenie odbyło się w bardzo szybkim tempie. Konsultanci ABS byli bardzo zdeterminowani, aby wykonać pracę i nadążyć za napiętym harmonogramem, co również mobilizowało nasz zespół wdrożeniowy. Pokonaliśmy wiele przeszkód, aby krok po kroku przedefiniować realizowane procesy i pokazać realne korzyści z nowych rozwiązań” – komentuje Zenon Kordyś.

Uruchomienie produkcyjne IFS Applications™ 8 nastąpiło na początku 2014 roku. Z systemu korzysta 71 użytkowników.

KORZYŚCI
Wdrożenie IFS Applications™ 8 pozwoliło na reorganizację procesów zarządczych poprzez odpowiednie modelowanie ścieżek obsługi procesów w systemie informatycznym. Zwiększyły się również możliwości elastycznej konfiguracji systemu w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby biznesowe.

„Po wdrożeniu nowej wersji IFS Applications™ zwiększyła się przejrzystość działań w naszej firmie. W każdej chwili można sprawdzić przebieg procesów, gdyż informacje są dostępne na bieżąco. Wdrożony system obiegu dokumentów pozwala na oszczędność czasu pracowników w wielu działach. Łatwiejsze odszukiwanie informacji, wiarygodne dane i szybki przepływ informacji sprawiają, że pracujemy wydajniej” – podkreśla Zenon Kordyś.

Implementacja systemu IFS Applications™ 8 w firmie Polcolorit S.A. zwiększyła efektywność realizacji procesów w obszarze sprzedaży, produkcji i logistyki. W obszarze finansów nastąpiło usprawnienie analizy przychodów i kosztów oraz włączenie budżetowania kosztów do systemu informatycznego. Wymierną korzyścią jest też obniżenie kosztów obsługi serwisowej dzięki wykorzystaniu standardowych funkcji systemu.

„Dużym osiągnięciem jest uruchomienie systemu zarządzania logistyką magazynu IFS WMS™. Wcześniej korzystaliśmy z rozwiązania zewnętrznego, które nie spełniało naszych oczekiwań. Obecnie prace magazynowe są szczegółowo planowane i monitorowane, dzięki czemu nasze magazyny działają znacznie sprawniej” – podsumowuje Zenon Kordyś.

plik 2

plik 1

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!